Om Dameklubben

Formål :
At fremme golfspillet blandt damerne i Halsted Kloster Golfklub ved ugentlige matcher, matcher med venskabsklubber på Lolland-Falster og med herreklubben.

Vi prioriterer det sociale samvær højt.

Alle kvindelige medlemmer, som har spillerbevis og er fyldt 18 år, kan blive medlem.

Kontingent :
kr. 250,- pr. sæson ( ved indmeldelse efter 1. juli er kontingentet kr. 125,-)
Tilmelding sker ved indbetaling på kasserer ( ny kasserer kommer)  tlf. ( nyt nr. kommer)

Spilleform :
Hovedsagelig stableford, men der spilles også andre matchformer.

Der spilles 18 huller eller 9 huller.
For 18 huller stableford er der fremmøde på drivingrange senest kl. 15.45, men gunstart kl. 16.00. For 9 huller stableford er der fremmøde på drivingrange senest kl. 17.45 med gunstart kl. 18.00, bestyrelsen sender ud.

Der handicap-reguleres efter hver ordinær stableford runde og matcher.

Socialt samvær :
Efter spillet mødes man til socialt samvær, hvor der uddeles bolde til dagens vindere i begge rækker, man skal være til stede for at få sin præmie, ligesom der vil være mulighed for at spise sin medbragte mad.

Præmier:

Man skal være til stede for at få sin præmie, ellers går præmien til den næste i rækken, men man får sine årspoint.

Op til 7 spillere – udløser 1 præmie.

8-15 spillere – udløser 2 præmier.

16 og flere spillere udløser 3 præmier.

Årets spiller:

I dameklubben spilles der i to rækker om 2 pokaler, hvor der gives følgende årspoint, efter hver match.

9. hullers række

18. hullers række

Antal stableford point udløser:

Antal årspoint:

Antal stableford point udløser:

Antal årspoint:

2 årspoint

28 stableford

1 årspoint

Såfremt en spiller, spiller i begge rækker i løbet af sæsonen, er det den række, hvor spilleren har opnået årspoint flest antal gange, der er tællende. Hvis der er flere spillere, der opnår samme antal årspoint, spilles der henholdsvis 9 eller 18 huller, hvor det afgøres, hvem der bliver årets spiller i, hver af de to rækker. Ved pointlighed spilles hul 18 indtil vinderen er fundet.

Ved særlige arrangementer eller spilleformer, gives der ikke årspoint.